Bitcoin Crypto Cryptocurrencies Opinion

Coerciție și coexistență: modul în care Legea Bitcoin din El Salvador poate schimba finanțele globale

„În mod clar, ceea ce transformă nu este tehnologia – tehnologia te transformă.” Jeanne Ross, fostă a MIT Sloan Center for Information Systems Research

Dacă „Legea Bitcoin” din El Salvador a fost „lovitura auzită în întreaga lume” pentru Bitcoin, atunci când Fondul Monetar Internațional (FMI) și Banca Mondială au pus sub semnul întrebării legislația, era imperiul actual care a respins.

Cu toate acestea, dacă El Salvador își poate pune în aplicare Legea Bitcoin, în ciuda numeroaselor obstacole tehnice și juridice, poate forța modificări asupra organizațiilor care se opun acesteia și poate grăbi reformele în modul în care legile fiscale și comerciale din Statele Unite tratează criptomonedele.

Lovitura surpriză auzită în jurul lumii

După ce a câștigat aprobarea de către o majoritate a congresului său, El Salvador a adoptat legea Bitcoin și a devenit prima țară din lume care a adoptat Bitcoin ca mijloc legal de plată. Legea Bitcoin a trecut la doar câteva zile după ce președintele El Salvador, Nayib Bukele, și-a anunțat pentru prima dată planurile de introducere. Timpul scurt dintre anunțul surpriză al lui Bukele și adoptarea Legii Bitcoin a împiedicat adversarii să o blocheze.

Cu toate acestea, într-o serie de tweet-uri precoce, CEO-ul Avanti Financial Group și avocatul Bitcoin Caitlin Long au prezis „o mare luptă” pentru legea Bitcoin și au avertizat că „lumea este pe cale să o preseze [El Salvador] având în vedere ceea ce este în joc”.

Fondurile de pârghie și de împrumut ale FMI

Într-adevăr, a doua zi după ce El Salvador a adoptat Legea Bitcoin, FMI a susținut că legislația a ridicat „o serie de probleme macroeconomice, financiare și juridice care necesită o analiză atentă”. Banca Mondială, care cooperează frecvent cu FMI, s-a alăturat luptei și a proclamat că a respins cererea de ajutor a El Salvador pentru punerea în aplicare a Legii sale Bitcoin din cauza „deficiențelor de mediu și transparență”. În timp ce aceste proclamații ale puternicelor organizații multinaționale din Washington, DC, întruchipează lupta pe care Long a prezis-o în tweet-urile sale, impulsul avansat al Legii Bitcoin ar putea grăbi reforma modului în care aceste organizații și legi din Statele Unite abordează criptomoneda.

Pe baza documentelor sale de guvernare, FMI este mai probabil să reziste Legii Bitcoin exercitând presiune economică decât contestând legal legislația unei națiuni suverane. Națiunile membre ale FMI, inclusiv El Salvador, sunt obligate printr-un cod de conduită memorializat în articolele de acord ale FMI.

Aceste articole impun membrilor să permită schimbul de monedă în monede străine în mod liber și fără restricții, să informeze FMI cu privire la modificările politicilor financiare și monetare care vor afecta economiile colegilor membri și să își modifice politicile pentru a satisface nevoile întregului membru . FMI administrează un fond de bani de la care membrii săi se pot împrumuta „pentru a ajuta națiunile să respecte codul de conduită” din articolele sale de acord. Cu alte cuvinte, FMI își aplică articolele prin accesul la fondul său de împrumuturi.

Deoarece El Salvador caută un împrumut de 1,3 miliarde de dolari de la FMI pentru a-și revitaliza economia, FMI ar putea încerca să restricționeze sau să rețină această importantă finanțare pe baza articolelor din acord. De exemplu, FMI ar putea susține că nu a fost informat în mod adecvat înainte de Legea Bitcoin. De asemenea, ar putea cere ca El Salvador să limiteze sau să modifice Legea Bitcoin pentru a se potrivi „nevoilor întregului membru”.

Cu toate acestea, se pare că îngrijorările cu privire la acțiunile punitive ale FMI bazate pe „problemele” pe care le-a ridicat cu legea Bitcoin ar fi putut fi suprasolicitate. După ce FMI și-a exprimat îngrijorarea, ministrul de finanțe al El Salvador, Alejandro Zelaya, a asigurat FMI că țara nu abandonează dolarul american ca monedă. Zelaya a mai declarat că discuțiile cu FMI progresează bine și a susținut că FMI nu are probleme cu legea Bitcoin. FMI nu a răspuns la observațiile lui Zelaya și, prin urmare, juriul este încă în discuție cu privire la acțiunile pe care FMI le poate lua ca răspuns la Legea Bitcoin.

Presupunând că El Salvador respectă Legea Bitcoin, va avea nevoie în continuare de ajutor pentru a-l implementa. După cum a fost elaborat, Legea Bitcoin permite doar 90 de zile pentru punerea în aplicare a măsurilor pentru a face Bitcoin curs legal în țară. În timp ce El Salvador are deja un parteneriat cu compania privată de portofele digitale Strike pentru a construi infrastructura necesară pentru Legea Bitcoin, Banca Mondială a respins categoric cererea de asistență a țării.

Implicațiile potențiale ale Legii Bitcoin asupra Băncii Mondiale

Deși Banca Mondială refuză să asiste la Legea Bitcoin, un articol informativ al lui Martin Rivers sugerează că legislația ar putea obliga Banca Mondială să accepte Bitcoin. Mai exact, Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare a Băncii Mondiale este guvernată de documentul său fondator, articolele sale de acord. Secțiunea 12 a articolului V prevede că, în loc să accepte moneda unui membru în anumite cazuri, Banca „va accepta […] note sau obligații similare emise de guvernul membrului sau de depozitarul desemnat de respectivul membru”.

Astfel, articolele Băncii Mondiale i-ar cere să accepte o bancnotă emisă de El Salvador, susținută de rezervele sale Bitcoin. Secțiunea 9 a articolului II mai precizează că, atunci când valoarea nominală a deținerilor în moneda unui membru se apreciază, Banca Mondială trebuie să restituie câștigurile. Dacă se întâmplă opusul, membrul trebuie să contribuie cu o monedă suplimentară pentru a menține valoarea nominală a deținerilor sale. În consecință, dacă Bitcoin este considerat o monedă locală din El Salvador, Banca Mondială ar putea acumula Bitcoin sau plăti câștigurile Bitcoin din El Salvador în funcție de acțiunea de preț a criptomonedei.

Banca Centrală Americană pentru Integrare Economică își exprimă sprijinul

Indiferent de poziția Băncii Mondiale cu privire la Legea Bitcoin, alte organizații bancare axate pe America Centrală se oferă să contribuie la implementarea acesteia. De exemplu, Dante Mossi, președinte executiv al Băncii Centrale Americane pentru Integrare Economică (CABEI), a declarat că banca va acorda El Salvador asistență tehnică în implementarea Legii Bitcoin.

CABEI are 15 țări membre și încearcă să „promoveze integrarea economică și dezvoltarea economică și socială echilibrată a regiunii din America Centrală”. În exprimarea sprijinului său pentru Legea Bitcoin, Mossi a remarcat că aceasta va reduce costul remitențelor pentru rudele cetățenilor salvadoreni care locuiesc în străinătate. În timp ce Mossi a declarat că este „foarte optimist” în privința faptului că El Salvador devine curs legal Bitcoin, el cere guvernului El Salvador să elaboreze reglementări pentru a preveni „actorii răi” să profite de caracteristicile pseudonime ale Bitcoin.

Reforma accelerată a dreptului fiscal și comercial în SUA

Legea Bitcoin ar putea forța, de asemenea, reforma necesară în modul în care legile fiscale și comerciale din SUA tratează criptomonedele. În martie 2014, Serviciul de venituri interne a emis o notificare care caracterizează criptomonedele ca proprietate. La emiterea acestei notificări, IRS a observat că, deși o monedă digitală poate funcționa ca o monedă „reală”, „Nu are statut de curs legal în nicio jurisdicție”.

Acum că Bitcoin are curs legal în El Salvador, IRS ar putea fi forțat să reexamineze principiile pe care le-a formulat pentru tratarea Bitcoin ca proprietate în scopuri fiscale. Dacă IRS ar trata Bitcoin-ul ca pe o monedă tradițională, acest lucru ar necesita ca orice câștig de tranzacționare sau investiție pe activ să fie impozitat la cote obișnuite de impozit pe venit în loc de cote de impozitare pe câștiguri de capital mai favorabile. Cu toate acestea, criptomonedele descentralizate precum Bitcoin nu se încadrează în reglementările Departamentului Trezoreriei care definesc moneda ca monedă sau hârtie emisă de o țară.

Reglementările fiscale actuale și definițiile valutare se potrivesc slab pentru Bitcoin, deoarece au precedat apariția tehnologiei blockchain. Cu toate acestea, contribuabilii americani cu familie sau afaceri din El Salvador și din alte țări care adoptă Bitcoin ca mijloc legal de plată vor avea nevoie de o mai mare claritate cu privire la obligațiile lor fiscale.

În loc să forțeze un cadru învechit asupra Bitcoin, parlamentarii și autoritățile de reglementare ar trebui să elaboreze noi reguli adaptate criptomonedelor și să nu impună sarcini de raportare copleșitor de complicate unui număr tot mai mare de utilizatori Bitcoin. Crearea unui port sigur de impozitare pentru anumite tranzacții de criptomonedă de minimis , cum ar fi cea propusă în Legea corectitudinii fiscale a monedei virtuale din 2020, introdusă în Parlament de Rep. Suzan DelBene, ar putea fi un bun început.

De fapt, legislația fiscală oferă deja un port sigur pentru tranzacțiile mici în valută. Mai exact, 26 USC § 988 (e) afirmă că câștigurile din tranzacțiile „personale” sub 200 USD care implică valute străine sunt scutite de impozitare. Odată cu adoptarea Bitcoin de El Salvador ca mijloc legal de plată, unii cetățeni americani ar putea susține că Bitcoin este o monedă străină și că câștigurile din tranzacțiile Bitcoin sub 200 USD nu sunt impozabile.

Cu toate acestea, această scutire se aplică doar tranzacțiilor „personale” și nu celor întreprinse în scopuri comerciale și de investiții. Astfel, în absența reformei fiscale, se pare că toate tranzacțiile în Bitcoin vor continua să fie evenimente impozabile. Această realitate va impune sarcini complicate de raportare contribuabililor americani care trimit în mod regulat microplăți Bitcoin familiilor lor din El Salvador.

În timp ce politica poate întârzia la nesfârșit o reformă fiscală semnificativă, experții juridici care redactează dreptul comercial privat în Statele Unite se mută deja pentru a se adapta criptomonedelor. Codul comercial uniform (UCC) armonizează legile tranzacțiilor comerciale și joacă un rol crucial în aducerea unei mai mari certitudini a tranzacțiilor comerciale. În prezent, este discutabil dacă adoptarea Bitcoin ca mijloc legal de plată de către El Salvador îi face „bani” în conformitate cu secțiunile 1-201 (a) (24) și 9-312 (b) (3) din UCC.

Această incertitudine face dificilă încorporarea Bitcoin în tranzacțiile securizate în cadrul UCC. Cu toate acestea, Comisia de drept uniform a elaborat modificări propuse la UCC care se adresează în mod specific „banilor necorporali” precum Bitcoin. Aceste modificări propuse clarifică faptul că dobânzile de garanție în „bani necorporali” pot fi perfecționate numai prin stabilirea „controlului” asupra activului.

Forțele de adopție ale Bitcoin se schimbă

Bitcoin este acum recunoscut ca mijloc legal de plată de o națiune suverană, dar se luptă să coexiste cu organizații financiare puternice și legi care au fost concepute pentru o economie care a precedat tehnologia blockchain. Se pare că El Salvador merge mai departe cu implementarea Legii sale Bitcoin, în ciuda scepticismului și a rezistenței. Dacă El Salvador pune în aplicare Legea Bitcoin și alte națiuni îi urmează exemplul, Bitcoin poate schimba organizațiile care rezistă adoptării sale și poate grăbi reformele legale și financiare necesare pentru gestionarea criptomonedelor.

Acest articol are scop informativ general și nu este destinat și nu trebuie luat ca consultanță juridică.

Opiniile, gândurile și opiniile exprimate aici sunt numai ale autorului și nu reflectă sau reprezintă în mod necesar opiniile și opiniile Cointelegraph sau ale lui Nelson Mullins Riley & Scarborough.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *