man Model National Opinii

Protos. Dr. Sofian Costea: Pe cine și de ce incomodează atât de mult arhiepiscopul Tomisului, Î.P.S. Teodosie

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!

Hristos a înviat!

Iubiți prieteni,

Înainte de a mă înscrie la Facultatea de Teologie,
m-am întâlnit cu Înaltpreasfințitul părinte Teodosie, iar când a auzit că am
terminat Dreptul și Psihologia și două masterate, am simțit că are un sentiment
de mare bucurie, dar mi-a spus că, pentru a avea deplinătatea, dimensiunea
plenară a înțelegerii lucrurilor, este necesar să studiez mai profund și mai în
adâncime Cuvântul lui Dumnezeu la Facultatea de Teologie.

Așadar, am fost admis
în cadrul Facultății de Teologie „Sfântul Apostol Andrei” din Constanța fiind
licențiat al secției de teologie pastorală, terminând un masterat în Exegeză
Biblică și finalizând cu ajutorul Bunului Dumnezeu și doctoratul, iar teza de
doctorat referitoare la Cunoașterea lui Dumnezeu în ortodoxie și
romano-catolicism, mi-a fost coordonată cu multă răbdare și dăruire de Înaltpreasfințitul părinte Teodosie. Nu îmi stă în
caracter să fac ode, să aduc laude sau să le ridic osanale oamenilor pentru că
știu că toată lauda, mulțumirea și închinăciunea trebuie să se îndrepte către
Bunul Dumnezeu de la care primim cele mai frumoase și scumpe daruri. Nu pot
însă să nu mă refer la realitatea palpabilă pe care am pipăit-o și cunoscut-o
cu bucuria sufletească izvorâtă din faptul că arhiepiscopul Tomisului m-a
tratat cu mare atenție și grijă pe parcursul întregii perioade de studii
teologice, m-a hirotonit și îmi este și naș de călugărie. Nu a ținut cont în
niciun moment de deficiența pe care o am, pentru că sunt nevăzător din naștere,
ci a apreciat dorința mea de a aspira la ceea ce ar trebui să se îndrepte
gândul fiecărui om, și anume Lumina cea de dincolo de Lumină. Ceea ce vreau
însă să precizez, extrem de succint, este un punct de vedere referitor la
motivele pentru care eu cred că ierarhul de la Tomis este supus unei sarabande
continue de atacuri nedrepte, complet injuste și care au la temelie minciuna
crasă și mistificarea realității.Prin urmare, să încercăm să ne explicăm
rezumativ de ce și pe cine incomodează arhipăstorul de la malul mării.

Evident că toți cei care pretindeau că prin
închiderea bisericilor pe perioada restricțiilor ”se protejează viața”, culmea,
chiar fără să mergi acasă la Creatorul vieții, au fost și sunt vizibil
incomodați de atitudinea Înaltpreasfințitului Teodosie care a vorbit deschis
despre anormalitatea nemaiîntâlnită până în urmă cu câțiva ani, și anume, aceea
de a li se refuza accesul credincioșilor la slujbele bisericii inclusiv în
noaptea prefăcută în zi a Învierii Domnului. Necredincioșii care de fațadă se
dau credincioși, au socotit și socotesc ca fiind un semn de nesupunere, sfidare
sau revoltă cererea absolut întemeiată a unui ierarh responsabil, care știe că
în primul rând prin rugăciune și credință se poate obține tămăduirea de la
Mântuitorul Hristos, Izvorul Luminii și al vindecării noastre. Totodată,
atitudinea tranșantă și extrem de fermă a Arhiepiscopului Teodosie, care a
susținut în permanență că împărtășirea crendincioșilor din același Sfânt Potir
și din aceiași Sfântă Linguriță, că cinstirea sfintelor icoane și a raclelor cu
sfintele moaște prin închinare și sărutare, și că rânduielile bisericii în
ansamblu prevăzute de către Sfintele Canoane și hotărârile Sinoadelor Ecumenice
nu se negociază, poziția clară și inechivocă a Arhiepiscopului Tomisului
spuneam, a generat un val de insulte și calomnii fără precedent prin care
reprezentanții de seamă ai neomarxismului progresist al zilelor noastre, care
este forma modernă a bolșevismului, mai aveau puțin și-l acuzau pe ierarhul
ținutului apostolic chiar și de încălzirea globală sau poate, în mintea lor, de
declanșarea primului și a celui de al doilea război mondial, deși
Înaltpreasfințitul încă nu se născuse. În același timp, se observă fără a fi
nevoie de prea multă străduință, că susținătorii educației deviante în școli, a
așa-zisei educații sexuale prin care se dorește să li se prezinte copiilor și
tinerilor păcatele împotriva firii ca fiind ceva firesc, și promotorii
ideologiei de gen, toți aceștia se arată extrem de deranjați de faptul că
Arhiepiscopul Tomisului vorbește despre normalitate, despre singura căsătorie
validă aceea dintre un bărbat și o femeie, despre gravitatea păcatului cumplit
al uciderii pruncilor, al avortului și despre toate celelalte aspecte aberante
pe care decidenții lumii de azi, foarte mulți dintre ei extrem de îndepărtați
de credință, doresc și în multe locuri reușesc să le implementeze folosind
chiar o forță coercitivă extrem de dură.

Totodată, faptul că Înaltpreasfințitul Teodosie a
vorbit pe față despre nefirescul și abuzul foarte grav al obligării oamenilor
la tratamente medicale sau al introducerii așa-numitelor certificate verzi, i-a
adus foarte multe atacuri din partea celor care doreau să pună în practică
astfel de măsuri.

Ultimul aspect pentru care Arhiepiscopul Tomisului
trebuie să suporte agresivitatea și ura izvorâte din laxismul și slăbănogirea
credinței oricum fragile a unora care se prezintă ca fiind ”marii intelectuali”
ai nației, aceste atacuri împotriva Înaltpreasfințitului Teodosie spuneam, se
datorează faptului că acesta înțelege să apere cu orice risc dreapta credință
și rânduielile Bisericii Ortodoxe. Cei care au susținut solicitările aberante
ale autorităților acestei lumi secularizate pe perioada restricțiilor, vor acum
să se schimbe data sărbătoririi Praznicului Praznicelor, Învierea Domnului,
chipurile de dragul creștinătății, tranzacționând astfel la bursa intereselor
oculte și filoecumeniste identitatea și tradiția bimilenară a Bisericii Creștin
Ortodoxe, Biserica cea Una, constituită pe temelie mesianică și apostolică și
care a rămas aceiași, fără a știrbi niciuna dintre învățăturile primite de la
Capul acesteia, adică de la Însuși Mântuitorul Hristos. De altfel, cei care
acum își doresc schimbarea datei la care se sărbătorește Paștele pentru a fi
laolaltă cu romano-catolicii, manifestă de foarte multe ori o atitudine
ecumenistă fățișă, pretinzând că trebuie să luăm ceea ce este bun și de la
alții, ca și cum ortodoxia nu ar avea tot ceea ce îi trebuie. Aici este
înșelarea și rătăcirea acestora pentru că Biserica Creștin-Ortodoxă, Biserica
celor șapte Sfinte Taine și Biserica în care la împărăteasa slujbelor, la
Sfânta Liturghie pâinea și vinul se prefac în Trupul și Sângele reale ale
Mântuitorului Hristos, Biserica Creștin-Ortodoxă spuneam, are tezaurul curat
care o particularizează și o înveșmântează în Lumina Învierii, și de aceea nu
are nevoie de nimic din altă parte, nu din pricina vreunei aroganțe, ci
exclusiv din raționamentul respectării adevărului. Faptul că ai unicitatea
datorată respectării nealterate a învățăturii primite de la Arhiereul nevăzut
al Bisericii, de la Mântuitorul Hristos, nu te face vinovat, ba dimpotrivă, te
înnobilează și, de aceea, trebuie să fim îmbrăcați în bucuria adevărului
absolut primit prin Revelație Dumnezeiască.

Așadar, personajele cu o vădită cromatică
secularistă a discursului public și care foarte probabil atunci când sunt acasă
sau la șuete între ”intelectuali”, își admiră diplomele obținute ca urmare a
unor burse primite de la cei care promovează o așa-numită societate deschisă,
inclusiv în cazul unora dintre ei, burse primite în perioada regimului
comunist, aceste personaje spuneam, care cred că s-au împrietenit bine cu dicționarul
de neologisme și expresii sofisticate, se străduiesc din răsputeri să lovească
viclean și meșteșugit în ierarhul de la Tomis, pentru că au alergie atunci când
un arhiereu al Bisericii susține cu adevărat ortodoxia. Totodată, cei care acum
propun schimbarea rânduielilor ar reduce, dacă ar fi după ei, aproape până la
eliminare slujbele bisericii, și ar rezuma toate posturile de peste an doar la
câteva zile de abstinență, poate numai de la carne, fiindcă ar considera post
negru în condițiile în care ar putea să consume inclusiv produse lactate: ouă
și așa mai departe, în aceste foarte puține zile de absență a consumului
cărnii.

Neomarxiștii de azi și-ar dori inclusiv
europenizarea pustniciei și transformarea călugăriei într-un monahism carnivor
și fripturist, în care televizorul călugărului numit ceaslov, să fie înlocuit
poate cu smarth tv-ul sau cu alte reprezentări tehnologice de înaltă
performanță.

Prin urmare, tocmai pentru faptul că arhiepiscopul
Tomisului apără cu putere, aflându-se pe verticala credinței, sfânta noastră
ortodoxie, atrage asupra sa ura celui rău care acționează prin oameni
specialiști în manipulare, prezenți în mai toate domeniile de activitate și
care au ca unic scop supunerea Bisericii și punerea sub control sau reducerea
la tăcere a tuturor vocilor care se luptă pentru păstrarea dreptei credințe.

Ierarhul de la Tomis, neobosit în rugăciune știe
însă că postul, privegherea și dreapta mărturisire îl plasează în izolare pe
cel rău, asta ca să folosim un termen extrem de drag seculariștilor și
globaliștilor care susțineau măsurile abuzive din perioada restricțiilor.

Îmi exprim marea bucurie pentru faptul că, prin
punerea mâinilor unui ierarh care apără atât de demn dreapta credință, am
primit hirotonia întru preot și Îl rog pe Bunul Dumnezeu să-i dăruiască pe mai
departe Înaltpreasfințitului părinte Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, putere
de rugăciune, postire, râvnă și mare forță de mărturisire, pentru că în aceste
vremuri tulburi Sfânta noastră Biserică are nevoie poate mai mult decât oricând
de ierarhi puternici în faptă și cuvânt, în stare să îi aducă pe cât mai mulți
oameni la izvorul veșniciei care curge neîncetat în sfânta și dreptmăritoarea
noastră Biserică.

Hristos a înviat!

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *