
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
Fundația Rockefeller și SSRC susțin că scopul Proiectului Mercur, al cărui nume provine de la zeul roman al mesajelor și comunicării, este de a promova sănătatea și siguranța publică.
Instituirea „schimbării comportamentale”, fiind vizați elevii și alte grupuri socio-economice specifice
Printre „intervențiile” Fundației Rockefeller sunt „traininguri pentru elevii de liceu” pentru a-i ajuta „să identifice dezinformarea despre vaccinul COVID-19”, „dobândirea de către mesagerii de încredere de strategii de comunicare pentru a crește cererea vaccinării împotriva COVID-19” și „folosirea rețelele sociale pentru a distribui mesaje adaptate, dezvoltate de comunitate, pentru a crește cererea de vaccinare împotriva COVID-19.”
Potrivit ZeroHedge, grupurile de cercetare finanțate prin Proiectul Mercur „activează cu intenția de a adapta narațiunile legate de vaccinare la diferitele medii etnice și politice”, pentru a pătrunde în fiecare mediu cultural și a convinge oamenii să primească vaccinul.
Proiectul folosește „un limbaj ambiguu și declarații referitoare la misiune” pentru a ascunde, cel puțin parțial, scopul principal al proiectului constând în „utilizarea psihologiei comportamentale și a elementelor psihologiei de masă pentru a înțelege rezistența manifestată la nivel global la eforturile recente de a obține conformarea [la măsurile privind] COVID”, scrie ZeroHedge.
„Fabricarea unei propagande eficiente COVID” și „trenuri de bani” pentru psihologi și cercetătorii în psihologia comportamentală
În urma celui mai recent apel al SSRC pentru depunerea de propuneri, sub egida Proiectului Mercur, aproape 200 de propuneri au fost trimise.
Propunerile acceptate provin de la cercetători din țări precum SUA, Canada, Côte d’Ivoire, Anglia, Franța, Ghana, Haiti, Kenya, India, Malawi, Mexic, Sierra Leone, Spania, Rwanda și Tanzania.
Cercetătorii din SUA reprezintă instituții precum Carnegie Mellon, Columbia, Duke, Harvard, MIT, New York University, Rutgers, St. Augustine University, Stanford, UC Berkeley, University of Southern California, University of Chicago, University of Pennsylvania, University of Michigan, Vanderbilt și Yale.
„Decizie greu de luat: impactul tehnologiei mobile asupra (dez)informării și luării deciziilor privind protecția anti-Covid-19.”
„Promovarea boosterelor pe scară largă: Un megastudiu pentru a crește gradul vaccinării pe scară largă”
„Construirea unui set de instrumente eficient (pentru combaterea dezinformarii): Un proiect de colaborare de proporții pentru a compara intervențiile efectuate în sensul dezinformării”
„Utilizarea influencerilor pentru a contracara dezinformarea: soluții ușor de adaptat în Sudul Global.”
„Țintirea rețelelor de dezinformare în domeniul sănătății: intervenții pentru transformarea rețelelor
în sensul reducerii răspândirii dezinformărilor online despre sănătate.”
„În contextul în care COVID-19 este răspândit și în evoluție rapidă peste tot, există o nevoie presantă pentru intervenții care au potențialul de a crește gradul de vaccinare. Vaccinurile sunt eficiente doar dacă devin vaccinări; vaccinurile sunt o minune științifică, dar potențialul lor nu este atins dacă sunt lăsate pe raft.”
După cum scrie ZeroHedge, în spatele acestei retorici, esența Proiectului Mercur este „propaganda”, iar „rațiunea de a exista a Proiectului Mercur implică ideea că nu se poate avea încredere în oameni și în capacitatea lor de a decide singuri cu privire la informațiile la care sunt expuși.”
Se așteaptă ca indivizii „să fie modelați pentru a accepta narațiunea mainstream”, ca și cum „informațiile din mainstream și cele promovate oficial de establishment sunt întotdeauna demne de încredere și imparțiale”, notează ZeroHedge.
„Fabricarea unei propagande eficiente legate de COVID devine un tren de bani pentru micile grupuri de cercetători în psihologia comportamentală și de psihologi care se suie în el”, adaugă ZeroHedge.
(Va urma)



