De două luni, folosind marinetraffic.com, monitorizăm mișcările navelor deținute de câteva ONG-uri. Folosind datele de la data.unhcr.org., am urmărit sosirile zilnice ale imigranților africani în Italia. S-a dovedit că am fost martorii unei mari escrocherii și a unei operațiuni ilegale de trafic de persoane.
ONG-urile, contrabandiştii, mafia în concordanţă cu Uniunea Europeană au transportat mii de ilegali în Europa sub pretextul salvării persoanelor, asistaţi de paza de coastă italiană care le-a coordonat activităţile.
Traficanții de persoane contactează în prealabil paza de coastă italiană pentru a primi sprijin și pentru a-și ridica încărcătura dubioasă. Navele ONG-urilor sunt direcționate către „locul de salvare”, chiar dacă cele care urmează să fie salvate sunt încă în Libia. Cele 15 nave pe care le-am observat că sunt deținute sau închiriate de ONG-uri au fost văzute în mod regulat părăsind porturile italiene, îndreptându-se spre sud, oprindu-se înainte de a ajunge la coasta Libiei să-și ridice încărcătura umană și să ia curs înapoi 260 mile către Italia, chiar dacă portul Zarzis din Tunis este la doar 60 de mile de locul de salvare.
Organizațiile în cauză sunt: MOAS (Migrant Offshore Aid Station), Jugend Rettet, Stichting Bootvluchting, Médecins Sans Frontières, Salvați Copiii, Proactiva Open Arms, Sea-Watch.org, Sea-Eye și Life Boat.

Fondatorul MOAS, o organizație caritabilă globală de căutare și salvare, este Christopher Paul Catrambone, un antreprenor și umanitar italo-american.
Intenția reală a persoanelor din spatele ONG-urilor nu este clară. Nu am fi surprinși dacă motivul lor ar fi banii. De asemenea pot fi motivate politic; activitățile organizației cu sediul în Malta, MOAS, prin traficul de persoane în Italia este cea mai bună garanție că imigranții nu vor apărea pe țărmul maltez.

MOAS, Martin Xuereb, bine cunoscut în Malta pentru maltratarea refugiaților 1). Este, de asemenea, posibil ca aceste organizații să fie conduse de „binefăcători” naivi care nu înțeleg că, oferindu-și serviciile, acţionează ca un magnet pentru imigranţii din Africa și astfel provoacă, vrând-nevrând, mai multe victime, ca să nu mai vorbim de faptul că acțiunile lor destabilizază Europa.
Oricât de înalte ar fi intențiile acestor organizații, acțiunile lor sunt criminale, deoarece majoritatea acestor imigranți nu sunt eligibili pentru acordarea azilului și vor ajunge pe străzile Romei sau Parisului și vor submina stabilitatea Europei, ridicând tensiuni sociale motivate rasial.
Bruxelles a creat un legislativ special pentru a proteja traficanții de persoane împotriva urmăririi penale. Într-o secțiune specifică a unei rezoluții a UE intitulată Despre căutare și salvare, textul afirmă că „căpitanii de nave private și organizațiile neguvernamentale care asistă la salvarea pe mare în Marea Mediterană nu ar trebui să riște pedepse pentru acordarea unei astfel de asistențe.”2)
Pe parcursul celor două luni de observație, am monitorizat cel puțin 39.000 africani introduși ilegal în Italia, ceea ce s-a făcut cu acordul deplin al autorităților italiene și europene.
Mai multe informații:
În octombrie am descoperit că patru ONG-uri au preluat imigranții în apele teritoriale libiene. Avem dovada că acești contrabandiști au comunicat în prealabil acțiunea autorităților italiene. Cu zece ore înainte ca imigranții să părăsească Libia, paza de coastă italiană a direcționat ONG-urile către locul „de salvare”: Contul complet „Prins în flagrant: ONG-urile se ocupă de contrabanda de imigranți”.

Organizația MOAS are legături strânse cu celebrul contractant militar american „Blackwater”, armata SUA și marina malteză. Contul complet: „Americanii de la MOAS feribotul imigranților în Europa”
Există o relatare completă despre navele implicate: „ONG-urile Armada care operează în largul coastei Libiei” și despre modul în care imigranții sunt încurajați să vină în Europa: „Drumul morții către Europa promovat pe web”
tradus de Karen Smith din GEFIRA