Sponsorii majori Toyota nu vor difuza anunțuri cu tematică olimpică pe televiziunea japoneză în timpul Jocurilor de la Tokyo din această vară, a spus compania, deoarece ostilitatea față de eveniment continuă să fiarbă în rândul populației locale.
Toyota se numără printre sponsorii corporativi de top pentru Comitetul Olimpic Internațional (IOC), dar gigantul producător de automobile pare dornic să pună ferm jocurile Covid din această vară în oglinda retrovizoare.
"Există multe probleme cu aceste Jocuri care se dovedesc dificil de înțeles", a declarat, luni, ofițerul șef de comunicare Toyota, Nag Nagata, a raportat AP.
Șeful executivului Toyota, Akio Toyoda, va sări peste ceremonia de deschidere de vineri, în ciuda faptului că gigantul japonez este sponsor olimpic la nivel global într-un acord de opt ani care durează până în 2024, despre care se spune că ar avea o valoare de aproape 1 miliard de dolari.
În vremurile obișnuite, un joc olimpic pe teren propriu ar fi ocazia ideală pentru o companie de a trâmbița legăturile sale cu evenimentul. Dar nu sunt vremuri obișnuite, iar resentimentele din Japonia la Jocurile care merg înainte rămân ridicate.
Un nou sondaj a arătat că două treimi dintre japonezi nu cred că Jocurile Olimpice de la Tokyo pot avea loc în condiții de siguranță în timpul pandemiei Covid-19.
Știrile au urmat o serie de infecții înregistrate în rândul sportivilor și altor angajați de la Satul Olimpic cu câteva zile înainte ca Jocurile să înceapă.
„Există un sentiment public mixt față de Jocuri”, a declarat purtătorul de cuvânt al Tokyo 2020 Masa Takaya.
„Trebuie să subliniez că acei parteneri și companii au susținut foarte mult Tokyo 2020.
„Sunt pasionați de realizarea acestor jocuri.”