Externe man Model National

Cel mai mare grup auto părăsește China. Semnal de alarmă pentru occidentali: chinezii sunt acum interesați doar de propriile lor modele

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!

Stellantis părăsește oficial China în urma
falimentului societății sale mixte, semnalând că mărcile occidentale sunt acum
în urma producției locale chineze.

Un tribunal din provincia Hunan a declarat oficial
falimentul întreprinderii comune GAC-Fiat Chrysler – un joint venture al
Stellantis în China – punând capăt unei aventuri care a început în 2010. Acest
eșec marchează ieșirea definitivă a celui mai mare grup auto din lume de pe
piața chineză, în fața unei concurențe locale care a devenit ultracompetitivă.

China, pe electricele locale

Societatea GAC-FCA, creat în 2010, s-a bucurat de un
succes timpuriu datorită Jeep-urilor fabricate local. Însă vânzările s-au
prăbușit după ce au atins un vârf în 2017. În ciuda injecțiilor totale de
capital de 4 miliarde de yuani, compania a intrat în pierdere în 2018, cu mai
puțin de 21.000 de vehicule vândute până în 2021. În cele din urmă,
parteneriatul s-a rupt oficial la începutul anului 2022, înainte ca falimentul
să fie oficializat de instanțe în iulie 2025.

În timp ce Toyota și Volkswagen rezistă (Volkswagen
vinde încă 2,9 milioane de vehicule pe an datorită credibilității sale locale
de lungă durată), multe mărci occidentale nu au anticipat tranziția către
mașinile electrice low-cost oferite de chinezii de la BYD, Leapmotor și XPeng.
Renault, PSA și Mitsubishi aproape că s-au retras. Porsche și Mercedes suferă,
de asemenea, o scădere a vânzărilor – Porsche în China a scăzut cu 28% în 2024, notează itransports.

Tarifele americane și prăbușirea pieței chineze își
pun amprenta asupra grupurilor germane. Porsche și-a văzut vânzările scăzând cu
28% în China și cu 6% la nivel mondial, în timp ce Mercedes a pierdut 14% din
cota sa de piață locală. Concurența premium este acum dominată de mărci locale
de vehicule electrice, cum ar fi Xiaomi, care pătrund în partea superioară a
pieței. Modelul de afaceri tradițional al producătorilor occidentali pare că își
arată limitele.

În mod ironic, în timp ce abandonează piața chineză,
Stellantis a investit 20% în Leapmotor și își lansează distribuția în Europa
prin intermediul Leapmotor International JV începând cu 2024. Această strategie
reflectă o inversare a logicii: de la marcă străină în China la importator al
producătorilor chinezi. Fabrica chineză rămâne în faliment, dar Stellantis
utilizează acum produsele Leapmotor pentru a-și alimenta creșterea în afara
Chinei.

Retragerea Stellantis ilustrează o deziluzie profundă:
vehiculele occidentale nu mai răspund cererii chineze de mașini electrice
accesibile și de înaltă tehnologie.

Volkswagen supraviețuiește datorită prezenței sale
istorice, dar chiar și gigantul german este în retragere. Alte grupuri, precum
BMW și Honda, își reevaluează strategiile și alianțele pentru a evita aceeași
soartă.

Falimentul Stellantis în China este un semnal de
alarmă: peisajul auto global se schimbă, iar mărcile chinezești ocupă o poziție
dominantă. Producătorii europeni trebuie să își regândească abordarea sau riscă
să fie excluși.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *