
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!
Proiectul de amploare este ascuns în arhive, aprobat de fosta conducere comunistă a Bulgariei și pus la naftalină sub denumirea „Barajul lui Asparuh”. De-a lungul anilor s-a vorbit de multe ori despre el, s-au făcut încercări să fie reluat, dar nu a ieșit niciodată nimic concret, asta din cauza inutilității economice și a lipsei de fonduri. Astăzi, însă, se pare că canalul poate fi din nou pe ordinea de zi, nu numai în Bulgaria, ci și în Uniunea Europeană, deoarece are posibilitatea de a intra în rețeaua de transport prioritară a Uniunii.
Cu toate acestea, cât de util va fi este cu totul altă chestiune. Acum Bulgaria nu are o autostradă care să lege nu doar Ruse de Varna, ci și ambele orașe cu restul țării. Există, de asemenea, o penurie de servicii feroviare bune, care pot fi mult mai benefice pentru economie la costuri mult mai mici.
Finanțare europeană pentru un proiect eșuat într-o arhivă de stat
În prezent, ideea canalului a fost reînviată de doi europarlamentari bulgari – Andrei Novakov și Emil Radev de la GERB/PPE, care l-au propus ca „cea mai directă legătură pe apă de la Atlantic la Marea Neagră, pe Dunăre” în fața Comisiei Europene, pentru a fi inclus în rețeaua de transport transfrontalier prioritar extins (TEN-T).
De asemenea, a primit sprijin de la unii dintre colegii lor din Parlamentul European, de la socialistul Petăr Vitanov și de la Radan Kânev, de la Bulgaria Democrată/PPE, care în 2015 au încercat și ei să revigoreze acest proiect. În timpul votului din Comisia pentru transport a Parlamentului European, la începutul lunii aprilie, propunerea a primit un vot pozitiv și urmează să fie discutată în trialog cu Comisia Europeană și Consiliul, chiar săptămâna aceasta.



