man Model National Opinii

10 Semne că Războiul din Ucraina este o parte a Marii Resetări

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!

Pandemia și Războiul sunt scrise de același Scenarist.

Winter Oak este o organizație britanică, preocupată
încă de la înființarea sa, în 2013, de chestiunile globalizării.

Citiți mai jos o analiză realizată de un așa-numit „corespondent special” al Winter Oak, care a dorit să-și păstreze anonimatul. Foarte
probabil este vorba de un Inițiat, familiarizat cu cercurile globale de putere.

Am tradus pentru cititorii ActiveNews probabil
cel mai complet tablou al consecințelor dramatice pe care Războiul din Ucraina
le va avea asupra lumii întregi.

Un text cutremurător care trebuie neapărat
citit până la sfârșit pentru a înțelege mai bine ce coșmar ni se pregătește.

În timp ce pandemia a obișnuit lumea cu lockdown-urile,
a transformat în normalitate acceptarea tratamentelor medicale experimentale, a
provocat cel mai mare transfer de bogăție către marile corporații decimând în
același timp Întreprinderile Mici și Mijlocii și a pregătit forța de muncă
pentru un viitor cibernetic, mai era nevoie de încă un vector pentru a accelera
colapsul economic astfel încât țările lumii să poată „construi din nou mai bine”
(„build back better”).

Iată mai jos câteva mijloace prin care
actualul conflict dintre Rusia și Ucraina devine următorul catalizator al
agendei Marii Resetări, a Forumului Economic Mondial.

1. Războiul dintre Rusia și Ucraina produce deja
o perturbare fără precedent a lanțurilor de aprovizionare mondiale, exacerbând
penuria de carburant și aducând inflația la noi niveluri cronice.

În timp ce tensiunile geopolitice se
transformă într-un conflict prelungit între NATO și axa China-Rusia, o a doua
contracție economică (după cea provocată de pandemie – n.tr.) riscă să arunce
economia mondială în stagflație.

În anii următori, combinația dintre o creștere
economică sub medie și o inflație galopantă vor obliga clasa de jos din lumea
întreagă să accepte contracte de muncă pe termen foarte scurt și slujbe prost
plătite într-o economie mondială tot mai împotmolită.

O nouă recesiune va agrava foamea mondială de
resurse, va reduce posibilitățile de auto-consum și va spori considerabil
dependența față de subvențiile guvernamentale.

Pauperizarea unei părți importante din mâna de
lucru mondială, care se profilează la orizont, ar putea fi preludiul adoptării
unui venit universal de bază, ceea ce va duce la o ordine neo-feudală, puternic
stratificată.

În consecință, îngrijorătoarea predicție a
Forumului Economic Mondial, conform căreia, până în 2030, „nu vom mai deține
nimic și vom fi fericiți” pare să se realizeze cu o rapiditate înfricoșătoare.

2. Prăbușirea economică provocată de război va
duce la o reducere dramatică a forței de muncă mondiale.

Arhitecții Marii Resetări au anticipat această
tendință de mai mulți ani.

Ei vor exploata turbulențele economice,
impulsionând rolul tehnologiilor perturbatoare pentru a face față provocărilor
mondiale și a schimba fundamental modelele comerciale tradiționale, obligându-le
să țină pasul cu schimbările tehnologice rapide.

La fel ca pandemia, pregătirea pentru dezastre
în perioada conflictului se va baza în mod deosebit pe dorința de a adopta
inovații tehnologice specifice, atât în sfera privată cât și în cea publică,
astfel încât generațiile viitoare să poate satisface cerințele de muncă ale
Marii Resetări.

O temă recurentă în lucrarea lui Klaus Schwab,
Shaping the Future of the Fourth Industrial Revolution (Modelând viitorul celei
de-a patra Revoluții Industriale) este aceea că inovațiile tehnologice și științifice
nu vor mai ține doar de lumea fizică din jurul nostru, ci vor deveni extensii
ale nouă înșine.

Schwab subliniază importanța crucială a
tehnologiilor în curs de dezvoltare pentru viitoarea generație de forță de
muncă și subliniază necesitatea urgentă de a promova rapid proiecte pentru
digitalizarea mai multor aspecte ale forței de muncă globală prin noi soluții tehnologice.

Promotorii Marii Resetări doresc să gestioneze
riscurile geopolitice prin crearea de noi piețe în jurul inovațiilor digitale, al
e-strategiilor, telemuncii, Inteligenței Artificiale (IA), roboticii,
nanotehnologiilor, Internetului Lucrurilor și Internetului Trupurilor.  

Viteza vertiginoasă cu care sunt impuse tehnologiile
IA arată că optimizarea unor astfel de tehnologii va impacta mai întâi asupra industriilor
și profesiilor tradiționale, care oferă o plasă de siguranță pentru sute de
milioane de brațe de muncă: agricultura, comerțul cu amănuntul, cateringul, curieratul.

Cu toate acestea, automatizarea sub formă de
roboți, software inteligent și învățare automată nu se va limita la slujbele de
rutină, repetitive și previzibile.

Inteligența Artificială se află în pragul
automatizării generalizate a diferitelor locuri de muncă cu guler alb, în
special în domenii care implică procesarea și recunoașterea modelelor, cum ar
fi contabilitatea, resursele umane și pozițiile medii de management.

Deși anticiparea
viitoarelor tendințe de ocupare a forței de muncă nu este o sarcină ușoară, putem
afirma cu certitudine că, sub amenințarea combinată a pandemiilor și a
războaielor, forța de muncă se află în pragul unei schimbări fără precedent.

Tehnologia care remodelează
logistica amenință potențial sute de milioane de locuri de muncă cu guler
albastru și alb, ceea ce va duce la cea mai mare și mai rapidă deplasare a
locurilor de muncă din istorie, prefigurand o schimbare pe piața muncii de
neconceput până acum.

Deși s-a anticipat de mult că utilizarea sporită a tehnologiei în
sectorul privat va duce la pierderi masive de locuri de muncă, lockdown-urile
pandemice și perturbările viitoare cauzate de un război vor accelera acest process.

Multe companii nu vor avea
altă opțiune decât să concedieze personal în mod masiv și să-l înlocuiască cu
soluții tehnologice creative, doar pentru ca afacerile lor să poată supraviețui.

Cu alte cuvinte, multe dintre locurile de muncă care vor fi
pierdute în anii următori erau deja pe cale să devină inutile și este puțin
probabil ca ele să mai fie recuperate când lucrurile se vor mai liniști.

3. Războiul a redus în mod semnificativ
dependența Europei de sectorul energetic rus și a consolidat Obiectivele de Dezvoltare
Durabilă (ODD) ale ONU și obiectivul emisiilor de carbon „net-zero” aflate în
centrul Marii Resetări.

Factorii politici care promovează
Marea Resetare se folosesc de sancțiunile dure împotriva Rusiei pentru a
accelera tranziția către energia „verde”, reiterând importanța „decarbonizării”
ca parte a „luptei împotriva schimbărilor climatice”.

Cu toate acestea, am da dovadă de miopie dacă am presupune că Marea
Resetare are ca scop final distribuția echitabilă a hidrogenului și a
combustibililor sintetici „verzi”, neutri din punct de vedere al carbonului, care
vor înlocui benzina și motorina.

Obiectivele ONU sunt importante pentru redresarea post-pandemie, dar
sunt cruciale pentru transformarea capitalismului acționarilor într-un
„capitalism al părților interesate”, promovat de Davos.

În termeni economici, „capitalismul părților
interesate” este un sistem în care guvernele nu mai sunt arbitrii finali ai
politicilor de stat, deoarece corporațiile private, nealese, devin mandatari de
facto ai societății.

Ele își asumă responsabilitatea directă de a
aborda problemele sociale, economice și de mediu ale lumii, prin cooperare
macroeconomică și printr-un model de guvernanță globală, cu mai multe „părți
interesate”.

În cadrul unei astfel de construcții economice
și politice, conglomeratele care dețin active pot redirecționa fluxurile de
capital prin alinierea investițiilor la ODD-urile ONU și configurându-le într-o
Guvernanță de Mediu, Socială și Corporativă (ESG) compatibilă, astfel încât să
poată fi create noi piețe internaționale pe baza dezastrului și sărăciei a sute
de milioane de oameni puternic afectați de colapsul economic provocat de
război.

Prin urmare, războiul oferă un impuls uriaș
guvernelor care promovează Marea Resetare să urmărească independența
energetică, să modeleze piețele pentru o „creștere economică verde și
favorabilă incluziunii” și, în cele din urmă, să treacă populațiile la un așa
numit sistem „cap-and-trade” de limitare a emisiilor prin norme guvernamentale,
cunoscut și ca economie a creditelor de carbon.

Acest lucru va duce la descentralizarea
puterii, plasând-o în mâinile noilor „capitaliști ai părților interesate”
pentru niște obiective chipurile mai corecte și mai verzi, folosind sloganuri
înșelătoare ca Build Back Better fără a sacrifica imperativul capitalist al
creșterii economice permanente.

4. Penuria de alimente creată de război va
favoriza în mod decisiv industria biologiei sintetice, deoarece convergența
tehnologiilor digitale cu știința materialelor și cu biologia va transforma
radical sectorul agricol și va încuraja adoptarea alternativelor pe bază de
plante sau produse sintetice de laborator la o scară globală.

Rusia și Ucraina sunt ambele grânare mondiale,
iar penuria gravă de cereale, îngrășăminte, uleiuri vegetale și alimente
esențiale va duce la creșterea explozivă a importanței biotehnologiei pentru securitatea
alimentară și sustenabilitatea ei, dând naștere la mai multe start-up-uri de
imitație de carne, similare cu „Impossible Foods”, finanțată de Bill Gates.

Astfel, ne putem aștepta la o și mai mare
reglementare care să ducă la o revizuire dramatică a producției și cultivării
alimentelor industriale, de care vor beneficia în final afacerile agricole și
investitorii biotech.

Sistemele de hrană vor fi redesenate cu ajutorul
noilor tehnologii pentru a dezvolta proteine „durabile” și culturi brevetate
CRISPR modificate genetic.

5. Excluderea Rusiei din SWIFT (Societatea pentru
Telecomunicații Financiare Interbancare Mondiale) prefigurează o resetare
economică de natură a genera exact tipul de recul necesar pentru a face
prizoniere mari părți din populația lumii într-o rețea de control tehnocrat.

Așa cum opinează numeroși specialiști,
coalizarea dintre SWIFT, CHIPS (The Clearing House Interbank Payments System)
și dolarul american împotriva Rusiei nu va face decât să stimuleze rivalii
geopolitici, cum este China, de a accelera procesul de dedolarizare.

Principala beneficiară de pe urma sancțiunilor
economice împotriva Rusiei pare să fie China, care poate remodela piața eurasiatică
încurajând statele membre ale Organizației de Cooperare de la Shanghai și ale
BRICS să ocolească sistemul SWIFT și să adopte plățile transfrontaliere în
Yuanul Digital.

În timp ce cererea de criptomonede va
înregistra o creștere masivă, acest fenomen e posibil să încurajeze multe
guverne să reglementeze tot mai mult sistemul prin blockchain-uri publice și să
impună o interdicție multilaterală a criptomonedelor descentralizate.

Trecerea la cripto ar putea fi repetiția
generală înainte de adoptarea banilor programabili, supravegheați de către
organism de reglementare guvernamental.

Aceasta va duce la o și mai mare acumulare de
putere în mâinile și așa foarte puternicei tehnocrații mondiale, pecetluind
astfel înrobirea noastră de către instituțiile financiare.

Probabil că acest război va aduce monedele la
paritate, prevestind astfel un nou Bretton Woods, care promite să transforme radical
operațiunile bancare internaționale și cooperarea macroeconomică prin adoptarea
viitoarelor monede digitale ale băncilor centrale.

6. Acest război marchează un punct de cotitură
major al visurilor globaliste pentru o nouă ordine internațională bazată pe
reguli stricte, ancorată în Eurasia.

După cum arăta „părintele geopoliticii”, Halford
Mackinder, acum mai bine de un secol, apariția tuturor hegemonilor mondiali din
ultimii 500 de ani a fost posibilă ca urmare a dominației asupra Eurasiei.

Această legătură cauzală dintre geografie și
putere nu a trecut neobservată de către rețeaua globală de „capitaliști ai
părților interesate” reprezentată de Forumul Economic Mondial.

Mulți dintre ei au anticipat tranziția la o
eră multipolară și revenirea la o luptă mai acerbă între marile puteri, pe
fondul scăderii influenței politice și economice a Americii și a unei nevoi
presante de ceea ce tehnocrații numesc „globalizare inteligentă”.

În timp ce America încearcă cu disperare să se
agațe de statutul ei de superputere, ascensiunea economică a Chinei și
ambițiile regionale ale Rusiei amenință să răstoarne punctele strategice axiale
ale Eurasiei (Europa Occidentală și Asia Pacific).

Regiunea în care până de curând America s-a
bucurat de o incontestabilă poziție hegemonică nu mai este ferită azi de fisuri
și este posibil să asistăm la o schimbare de gardă capabilă să modifice
dramatic raporturile de putere globale.

Ambițioasa Inițiativă Belt and Road (BRI) a
Chinei avea deja potențialul de a unifica Asia, Africa și Europa, zgâlțâind
echilibrul de putere al lumii.

Recenta invadare a Ucrainei va avea acum consecințe
uriașe asupra transportului feroviar dintre China și Europa.

Președintele ucrainean Volodimir Zelenski a
afirmat că Ucraina ar putea deveni o poartă a BRI spre Europa.

Nu putem deci ignora miza uriașă pentru China
a conflictului din Ucraina, după cum nu putem ignora ambițiile NATO de a
îngrădi ascensiunea Chinei în regiune prin limitarea vânzărilor activelor
ucrainene către Beijing și făcând tot ce îi stă în putință pentru a zădărnici noul
Drum al Mătăsii.

Pe măsură ce sancțiunile împing Rusia spre
consolidarea legăturilor bilaterale cu China și integrarea totală cu BRI, un
bloc comercial pan-eurasiatic ar putea fi realinierea care ar obliga la o
guvernare comună a comunității mondiale și la o resetare a epocii
excepționalismului american.

7. Odată cu înmulțirea speculațiilor despre
impactul pe termen lung al războiului asupra fluxurilor comerciale bilaterale
dintre China și Europa, conflictul dintre Rusia și Ucraina va aduce Israelului
o importanță internațională încă și mai mare.

Israelul este o piață BRI foarte atractivă
pentru China, iar regimul comunist este conștient de importanța Israelului ca
avanpost strategic care leagă Oceanul Indian și Marea Mediterană prin Golful
Suez.

În plus, guvernul chinez a recunoscut de mulți
ani importanța  Israelului ca centru
tehnologic mondial și a folosit capacitățile de inovare ale Israelului pentru
a-și îndeplini propriile obiective strategice.

Prin urmare, medierea premierului israelian
Neftali Bennett între Moscova și Kiev este probabil să țină cont de rolul BRI
în extinderea influenței strategice regionale și globale a Chinei și
Israelului.

Poziția Israelului printre principalele centre
tehnologice ale viitorului și de poartă de acces între Europa și Orientul
Mijlociu este indisolubil legată de rețeaua de infrastructură fizică (drumuri,
căi ferate, porturi și conducte energetice) construită de China în ultimul
deceniu.

Deja o mare putere în domeniul tehnologiilor
auto, în robotică și în securitate cibernetică, Israelul aspiră la rolul
central în Regatul Milenar, iar companiile tehnologice start-up israeliene au
menirea de a juca un rol cheie în A Patra Revoluție Industrială.

Consolidarea accentuată a relației sale cu
China, pe fondul crizei Rusia-Ucraina, ar putea contribui la propulsarea
Israelului ca lider regional prin excelență, cu Ierusalimul devenit centru al
unei mari părți din puterea economică și tehnologică a lumii.

Eforturile intense ale Israelului a-și
diversifica exporturile și investițiile, emancipându-se de Statele Unite, ridică
o întrebare fundamentală.

Se pregătește Israelul să-și desprindă interesele
de securitate de Statele Unite și să parieze pe Axa China-Rusia?

8. Este deja un lucru binecunoscut că Identitatea
Digitală reprezintă un element central al agendei Marii Resetări a Forumului
Economic Mondial și că ea urmează să fie implementată în industrii, în
lanțurile de aprovizionare și pe piețe, ca o modalitate de a promova ODD-urile
ONU pentru anul 2030 și de a furniza servicii individualizate și integrate în
orașele inteligente ale viitorului.

Mulți au explicat modul în care o astfel de
platformă poate fi utilizată pentru a realiza un sistem global de control și
supunere a populației, prin încorporarea omenirii într-un lanț valoric
corporativ, în care cetățenii sunt etichetați ca niște mărfuri pentru
investitorii din ESG și al acțiunilor de Capital Uman, și li se acordă un scor
social și climatic în funcție de modul în care aceștia se conformează ODD-urilor
ONU.

Această verificare permanentă a oamenilor și a
dispozitivelor conectate, în medii inteligente, poate avea loc numai în
condițiile în care datele noastre biometrice, dosarele de sănătate, finanțele,
studiile, obiceiurile de consum, amprenta de carbon și întreaga sumă a
experiențelor umane este depozitată într-o bază de date interoperabilă, pentru
a se determina conformarea noastră la Obiectivele ONU, provocând astfel în mod
forțat o schimbare colosală în contractul nostru social.

Pașapoartele de vaccinare au fost adoptate
prin parteneriate public-private ca un punct de acces către Identitatea
Digitală.

Acum, că o astfel de logică și-a început
cursul, cum pot contribui tensiunile geopolitice actuale la accelerarea
aplicării acestui element fundamental în viitorul sistem digital?

Ucraina a fost numită în mod tradițional
grânarul Europei și, împreună cu Rusia, este un furnizor major de cereale.

De aceea, războiul are toate elementele unei
lebede negre pentru mărfuri și pentru inflație.

Cu o economie mondială aflată în pragul
colapsului din cauza crizei globale a aprovizionării, seismele economice
rezultate în urma războiului vor declanșa situații de urgență în întreaga lume
și oamenilor li se va spune să se pregătească de raționalizare.

Odată ce acest lucru se va petrece, adoptarea
multilaterală a Identității Digitale, ca interfață cu monedele digitale ale
Băncii Centrale, poate fi prezentată ca o soluție pentru gestionarea și distribuirea
eficientă a rațiilor în starea de urgență.

Banca Angliei a anunțat deja perspectiva
banilor programabili, care nu pot fi cheltuiți decât pentru produse considerate
esențiale sau produse pe care un producător sau guvernul le consideră
rezonabile, demne de cumpărat.

Odată ce emitentului banilor i se acordă
controlul asupra modului în care aceștia sunt cheltuiți de destinatar, acest
sistem va deveni aproape imposibil să funcționeze fără o Identitate Digitală,
care va deveni obligatorie pentru a primi rațiile de alimente și a obține
mijloacele de bază ale subzistenței.

Dacă inflația la alimente va continua să
crească, guvernele vor putea institui controale ale prețurilor sub formă de
raționalizare, iar rațiile vor putea fi trecute în registrele blockchain pe
ID-ul digital, pentru a ni se verifica amprenta de carbon și obiceiurile de
consum sub pretextul stării de urgență.

9. Europa se va afla în bătaia puștii pe fondul
războiului hibrid dintre NATO și axa China-Rusia.

Nu poate fi ignorat pericolul unui atac cibernetic
asupra băncilor și a infrastructurii critice, sau chiar al unui schimb tactic
limitat de tiruri nucleare cu rachete balistice intercontinentale.

Este însă greu de crezut că vreuna din părți
va ignora riscul distrugerii reciproce, astfel că o apocalipsă termonucleară pare
improbabilă.

Cu toate acestea, folosirea tehnologiilor de
acces la distanță pentru a șterge memoria SWIFT poate face ca o mare parte din
economia mondială să devină neoperațională, ducând la prăbușirea dolarului.

Dacă s-ar produce un eveniment cu o astfel de
amploare catastrofală, el va duce automat la necesitatea revizuirii întregului
sistem de securitate cibernetică.

S-ar adopta astfel un nou protocol global de
securitate, conform căruia toți cetățenii trebuie să dețină o Identitate
Digitală ca măsură de securitate națională.

Este lesne de imaginat cum accesul la Internet
sau la serviciile publice, după un atac cibernetic la scară națională, îi va obliga
pe cetățeni să accepte masiv o identitate digitală, pentru a autentifica faptul
că activitățile și tranzacțiile lor online sunt efectuate de o sursă legitimă,
și nu de inamic.

10. Efectele economice ale acestui război vor fi
atât de catastrofale încât guvernele și sectorul public vor avea nevoie de o
importantă injecție de capitaluri private pentru a acoperi deficitul de
finanțare.

Acest lucru va face ca tradiționala separare a
puterilor dintre instituțiile bancare centrale și guverne să devină caducă, dat
fiind că primele vor deține o poziție de influență covârșitoare în stabilirea
direcțiilor bugetare ale statelor naționale.

Suveranitatea acestora din urmă va fi compromisă
definitiv prin controlul guvernelor de către băncile centrale și fondurile
speculative.

În consecință, modelul statelor naționale
suverane este bulversat și mai mult de către o tehnocrație mondială,
constituită dintr-un consorțiu neales de lideri ai acestei industrii, de
oligarhi ai băncii centrale și de instituții financiare private, dintre care
majoritatea sunt actori privați non-statali care încearcă să restructureze
guvernanța mondială și să participe la procesul decizional.

Prin urmare, viitorul relațiilor
internaționale și transformarea socială, economică și politică pe care o suferă
lumea în prezent, ca urmare a pandemiei și a războiului ruso-ucrainean nu vor
fi decise prin intermediul multilateralismului și al reprezentanților statelor
suverane.

Dimpotrivă, vor fi decise prin intermediul
unei rețele de parteneriate multiple, motivate de oportunism, și care nu au de dat
socoteală în fața nici unui electorat, nici nu au vreo responsabilitate față de
vreun stat, și pentru care noțiuni precum suveranitate sau drept internaționale
sunt vorbe goale.

About Post Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *