
Ministerul Afacerilor Interne a transmis, marți, că, de la miezul nopții, încetează toate restricțiile impuse pe durata pandemiei, inclusiv portul măștii de protecție în spații publice. De asemenea, actele care au expirat pe durata stării de alertă trebuie înlocuite în următoarele 90 de zile, instituțiile urmând a lua măsuri pentru a nu se produce aglomerație.
Ministerul de Interne precizează că, de la miezul nopții, își încetează aplicabilitatea Hotărârea Guvernului nr. 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.
„Astfel, începând cu ora 00.00, încetează TOATE restricțiile, precum și restrângerea sau interzicerea unor activități așa cum erau prevăzute în actul normativ menționat (spre exemplu: obligativitatea purtării măști de protecție în spațiile publice, restrângerea sau interzicerea organizării și desfășurării de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri, restrângerea sau interzicerea circulației persoanelor și vehiculelor în locurile și, după caz, în intervalele orare stabilite, organizarea muncii la domiciliu etc)”, a precizat MAI.
Totodată, la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, încetează măsurile privind angrenarea poliției locale în cadrul activităților realizate de către unitățile de poliție, precum și subordonarea operațională a serviciilor voluntare pentru situații de urgență și a serviciilor de ambulanță.
De asemenea, punctele de trecere a frontierei, închise temporar, total sau parțial, pe perioada stării de alertă, se vor redeschide, astfel:
- La frontiera româno-ungară: Carei – județul Satu – Mare
- La frontiera româno-bulgară : Lipnița, Dobromir – județul Constanța.
„Vă reamintim faptul că documentele (spre exemplu: cartea de identitate, permisul de conducere) a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada stării de alertă, urmează să expire după o perioadă 90 de zile de la încetarea stării de alertă. În acest sens, structurile MAI responsabile pentru emiterea unor astfel de documente vor informa cetățenii cu privire la modalitatea eliberării acestora astfel încât să fie evitată aglomerația la ghișee. Prevederile referitoare la certificatul digital al Uniunii Europene privind Covid și formularul digital de intrare în România rămân în continuare aplicabile”, a mai transmis MAI.
Instituția a explicat că Ministerul Sănătății va preciza ce măsuri, cu caracter temporar, vor rămâne în vigoare pentru protecția sanitară și pentru gestionarea situației epidemiologice și limitarea răspândirii Covid- 19, în contextul încetării stării de alertă.
„În ultimii doi ani, peste 22.000 de efective ale Ministerului Afacerilor Interne au fost mobilizate, zilnic, în gestionarea efectelor pandemiei cu Sars- Cov-2. În această perioadă au fost efectuate peste 44 de milioane de verificări la persoane fizice și aproximativ 2,5 milioane la persoane juridice”, a mai transmis MAI.