
CHIȘINĂU, 3 feb – Sputnik. Cu votul a 54 de deputați, Proiectul noului Cod al Transportului Feroviar a fost votat în lectura a treia care este și lectură finală. Proiect a fost elaborat de Guvernul Republicii Moldova și aprobat de miniștri în cadrul ședinței din 25 august, iar pe 23 septembrie a fost votat în prima lectură în Parlament. Proiectul a avut nevoie de unele modificări.Implementarea noului Cod al transportului feroviar va crea condiții pentru eliminarea monopolului Î.S. ”Calea Ferată din Moldova” pe piața serviciilor feroviare. Astfel, infrastructura feroviară va aparține în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport pasageri și marfă vor putea fi prestate de operatori privați.Documentul stabilește reguli privind aportul statului în privința dezvoltării infrastructurii feroviare și ar permite crearea unui climat investițional echitabil în ramură și dezvoltarea competitivității pe piața serviciilor de transport feroviar de mărfuri.Proiectul Codului a fost elaborat întru implementarea Acordului de Asociere între Republica Moldova, pe de o parte, și Uniunea Europeană și Comunitatea Europeană a Energiei Atomice și statele membre ale acestora, pe de altă parte, dar și altor acorduri semnate de țara noastră cu partenerii europeni.