man Model National Știri

Cum își alege o agenție de marketing online… cuvintele pentru optimizarea SEO? (P)

ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!

In orice situatie, alegerea cuvintelor potrivite poate face diferenta
dintre reusita si esec, fie ca vorbim despre o prima intalnire, un interviu de
angajare sau un discurs motivational. Totusi, atunci cand vine vorba despre
optimizarea SEO (pentru motoarele de cautare), o agentie de marketing online
trebuie sa aleaga, la propriu, cuvintele cheie (keyword-urile) pentru strategia
on page (pe site-ul clientului) si comunicarea off page (crearea de link-uri
catre acesta, pe alte site-uri puternice si relevante). Mai precis, ne referim
la procesul de keyword research, desfasurat imediat dupa realizarea auditului
SEO si pe care se sprijina arhitectura de link-uri si intreaga activitate
ulterioara.

Bineinteles, in prezent, exista nenumarate tool-uri care se ocupa cu
alegerea cuvintelor cheie similare cu o cautare data, din punctul de vedere al
legaturii dintre termeni, insa, la fel ca in cazul inteligentei artificiale
(AI), de care se tot vorbeste astazi, este nevoie de interventia umana si de o
minte limpede, cu logica si viziune. Spre exemplu, agentia de optimizare SEO iAgency, fondata in urma cu mai bine de 15 ani de catre
Ovidiu Joita si care are in portofoliu zeci de clienti nationali si
internationali, din domeniul medical, HoReCa, auto, educational, financiar,
turistic, juridic etc., are o abordare personalizata pentru fiecare dintre
acestia.

Iata, in continuare, doar cateva dintre criteriile de care specialistii
in optimizare SEO tin cont, atunci cand intocmesc selectia de cuvinte cheie
pentru un anumit site, fie el magazin online sau site de prezentare:

1. Oferta respectivului business. Bineinteles, indiferent de numarul de cautari,
adevaratii experti in Search Engine Optimization nu vor folosi niciodata
cuvinte cheie care desemneaza produse ori servicii care nu se regasesc in
oferta site-ului in cauza. Acest lucru ar insemna inducerea in eroare atat a
botilor lui Google, cat si a utilizatorilor, traducandu-se in cresterea ratei
de respingere si scaderea in pozitii;

2. Pozitia si notorietatea sa in piata. Cu cat business-ul respectiv ocupa o pozitie mai
importanta in piata si cu cat awareness-ul sau este mai mare (exista numeroase
cautari inclusiv pe brand), cu atat optimizarea SEO va fi mai usoara. Astfel,
profesionistii in domeniu vor folosi keyword-uri generale, cu un numar mare de
cautari, pe care vor ranka lejer, folosindu-se din plin de notorietatea
clientului;

3. Concurenta din domeniu. Pe de alta parte, daca in industria respectiva concurenta este una
uriasa, spre exemplu in pompe funebre, iar clientul nu este unul cu o vechime
si o popularitate remarcabila, strategia de optimizare SEO se va orienta mai
degraba catre cautari locale, spre exemplu „servicii funerare sector
2”
sau „pompe funebre Cluj Manastur”. Pe asemenea
cuvinte, denumite si long tail-uri, ascensiunea este mult mai rapida, iar
fluctuatiile in pozitii sunt mai rare;

4. Intentia de cautare a utilizatorilor. Nu in ultimul rand, adevaratii cunoscatori ai
Search Engine Optimization stiu ca fiecare keyword este insotit de o intentie
de cautare. Spre exemplu, „cele mai bune telefoane” tradeaza o
intentie comerciala (utilizatorul urmeaza sa faca o achizitie si se intereseaza
cu privire la topul smartphone-urilor), „televizor Samsung UHD 4K”arata clar dorinta de tranzactionare online (in acel moment), pe cand un
cuvant cheie precum „sos de tomate” denota necesitatea
informarii (utilizatorii cauta reteta, nu un hipermarket de unde sa cumpere
ketchup). Prin urmare, expertii nu vor face greseala sa optimizeze o pagina de
produs pe un keyword potrivit mai degraba pentru un articol de blog, spre
exemplu.