
Dar etica unei astfel de decizii pare să fi fost trecută cu vederea de Smajdor
Deși femeile aflate în stare „vegetativă” ar putea eventual să se recupereze, Smajdor a susținut că acest tip de surogat ar trebui totuși să fie permis. „Sugerez că – toate celelalte lucruri fiind egale – ar trebui să fie o opțiune pentru oricine dorește să evite riscurile și poverile legate de gestația unui făt în propriul corp”, a spus ea, adăugând: „Sugerez că bărbații cu moarte cerebrală ar avea, de asemenea, potențialul de a gesta, ceea ce înseamnă că grupul de potențiali donatori crește și mai mult – și că anumite preocupări feministe ar putea fi astfel atenuate.”
Donatorul ar trebui să își dea consimțământul în prealabil, a spus Smajdor, dar, în general, ea a spus că politicile guvernamentale ar trebui să sprijine acest lucru. „Statele și serviciile de sănătate ar trebui să își adapteze politicile și procedurile pentru a permite DUMB printre alte opțiuni de donare”, a spus ea. „Dacă această procedură este văzută ca un mijloc simplu de a facilita o reproducere mai sigură și de a evita problemele morale ale maternității de substituție, ar trebui să fim pregătiți să o acceptăm ca pe o extensie logică și benefică a activităților pe care le tratăm deja ca fiind neproblematice din punct de vedere moral.”
Smajdor a recunoscut că procesul este „în mod direct utilizarea corpului ca un container fetal”. Dar, la fel ca mulți apologeți ai maternității de substituție, ea a continuat să susțină că aceasta ar trebui să fie permisă dacă donatorul este de acord – în ciuda naturii inerent exploatatoare a maternității de substituție.
În plus, în ultimii ani, cercetătorii au reușit să restabilească funcțiile cerebrale la un pacient care a fost în stare vegetativă timp de 15 ani și au descoperit, de asemenea, că până la 20% dintre persoanele declarate astfel, ar putea să nu fie deloc „vegetative” – și sunt pe deplin conștiente de ceea ce se întâmplă în jurul lor. Chiar dacă cineva și-ar fi dat consimțământul în prealabil, nu ar exista nicio modalitate de a ne asigura că este dispus să își folosească corpul ca incubator, iar acest lucru nu face decât să ducă și mai departe la transformarea copiilor în bunuri de larg consum – corpurile femeilor fiind forțate să fie instrumente pentru a crea produsele pe care le doresc adulții bogați.