
ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice donație este binevenită. Doamne, ajută!
„Considerăm că „verificarea faptelor” efectuată de Lead Stories este inexactă, incompetentă și iresponsabilă”, au scris editorii The BMJ, Fiona Godlee și Kamran Abbasi. „Nu reușește să furnizeze nicio afirmație de fapt pe care articolul din The BMJ a greșit”.
Administrația americană pentru alimente și medicamente a refuzat să inspecteze locurile afectate, în ciuda faptului că a primit o plângere directă în 2020, a precizat The BMJ. Vaccinul Pfizer, numit Comirnaty, a primit aprobarea în august 2021.
„Există, de asemenea, o preocupare mai largă pe care dorim să o ridicăm”, a scris The BMJ în scrisoarea sa către Zuckerberg. „Suntem conștienți de faptul că The BMJ nu este singurul furnizor de informații de înaltă calitate care a fost afectat de incompetența regimului de verificare a faptelor de la Meta”.
Meta este numele noii companii-mamă a Facebook, care deține și Instagram.
Utilizatorii Instagram au fost blocați să eticheteze contul Cochrane, care are peste 16.000 de urmăritori. O fereastră pop-up spunea că Cochrane a „postat în mod repetat conținut care contravine Orientărilor noastre comunitare privind conținutul fals despre COVID-19 sau vaccinuri”.
Um, @instagram you got this one wrong! @cochranecollab and @CochraneLibrary continue to be there for those looking to use high-quality information to make #health decisions. Learn more: https://t.co/8q0IowNp9u And search our evidence: https://t.co/3AdemrcQSL #infodemic pic.twitter.com/m6NUItZ3tu
— Cochrane (@cochranecollab) November 10, 2021
„Dacă scopul este de a reduce conspirațiile și dezinformarea, este mult mai bine să permitem discuțiile și dezbaterile și să fim deschiși și onești în legătură cu informațiile pe care le avem, inclusiv cu deficiențele și limitările”, a declarat Cochrane.
Facebook nu este singurul client al Lead Stories. Compania lucrează, de asemenea, pentru Google, ByteDance (proprietarul TikTok) și Poynter Institute for Media Studies.
Misiunea declarată a verificatorului de fapte este de a „vâna poveștile, imaginile, videoclipurile și postările în trend care conțin informații false pentru a le verifica cât mai repede posibil”.
BMJ l-a îndemnat pe Zuckerberg să acționeze rapid, „în special pentru a corecta eroarea legată de articolul din The BMJ și pentru a revizui procesele care au dus la această eroare; și, în general, pentru a reconsidera investiția și abordarea în ceea ce privește verificarea faptelor în general”.