Politics Technology

Cartea de credință? Utilizatorii explodează instrumentul de rugăciune „înfiorător” al Facebookului după ce compania admite că este folosit pentru a crea reclame personalizate

Facebook a fost atacat pe rețelele de socializare pentru că este „înfiorător”, după ce a recunoscut că noua sa caracteristică controversată de rugăciune folosește date colectate din „gândurile și rugăciunile” utilizatorilor săi mai religioși pentru a crea reclame personalizate.

Funcția de rugăciune, care a fost lansată în liniște către grupurile Facebook din SUA în luna mai, face parte din concentrarea gigantului tehnologic pe extinderea angajamentului pe platforma sa prin accesarea grupurilor de credință. La „Summitul Comunităților” al companiei din 2017, CEO-ul Mark Zuckerberg a sugerat acest lucru în laudele sale față de biserici.

Nona Jones, un pastor din Florida, care este șeful parteneriatelor de credință Facebook, a declarat pentru Reuters că noul instrument a fost dezvoltat după ce compania a văzut o creștere a numărului de persoane care cer rugăciuni în timpul pandemiei Covid.

Tot pe rt.com Cyberpunk 20 **? Cercetătorii avertizează despre viitorul „sumbru”, companiile care dețin gânduri private și lume împărțite între cyborg și om

Permite utilizatorilor din grupurile Facebook care au activat funcția să solicite rugăciuni din mai multe motive, inclusiv boli, teste viitoare, probleme legale și alte evenimente din viață.

Alte persoane pot răspunde apoi făcând clic pe un buton pentru a spune „M-am rugat” și pot avea numele de utilizator Facebook listate în cererea de rugăciune. Pot spune că pot opta chiar pentru a primi o notificare pentru a oferi mai multe rugăciuni în ziua următoare.

Cu toate acestea, la fel ca și celelalte conținuturi postate pe platformă, aceste postări de rugăciune sunt folosite și pentru a produce reclame personalizate, a spus Jones. Un purtător de cuvânt al companiei a declarat presei că datele create din instrumentul de rugăciune se alimentează în modul în care algoritmii adtech de la Facebook decid ce anunțuri să afișeze utilizatorilor.

Dar purtătorul de cuvânt a afirmat că agenții de publicitate nu vor putea direcționa direct anunțurile pe baza conținutului de rugăciune sau a utilizării instrumentului. Utilizarea instrumentului aparent nu va fi luată în considerare în categoriile bazate pe interese, cum ar fi „credința” sau „Biserica” pe care cumpărătorii de reclame Facebook le folosesc pentru a clasifica publicul.

De asemenea, pe rt.com „Facebook nu ucide oameni”: Biden retrage propriile comentarii, insistă că platforma trebuie să facă mai multe pentru a combate „dezinformarea” vaccinului

Deși mulți lideri religioși ar fi salutat atenția Facebook într-un moment în care credincioșii sunt nevoiți să rămână acasă, unii utilizatori și-au exprimat îngrijorarea cu privire la confidențialitatea postărilor de rugăciune, potențiala exploatare a spiritualității lor sau cât de „urât” s- a simțit totul.

"Ori de câte ori Facebook lansează ceva nou, știi că este pentru că speră să câștige bani din asta … pentru a-ți vinde ceva, cumva" , a declarat pentru Reuters Simcha Fisher, membru al unui grup de femei catolice Facebook.

Majoritatea utilizatorilor de rețele sociale au făcut ecou acelui sentiment, unii oameni susținând că nu cred că platforma ar putea „obține ceva mai înfiorător”, în timp ce o altă persoană a susținut că Facebook este „subtil și șmecher” pentru că „a intrat într-o singură religie mondială prin desensibilizare și înşelăciune."

Alții au spus că episodul le-a amintit de ce au părăsit platforma, cu o persoană care a renunțat recent la Facebook, observând că aceasta ar fi fost ultima pagină dacă ar fi fost încă nehotărâți cu privire la plecare.

Cu toate acestea, unii utilizatori au fost cu prudență optimisti cu privire la caracteristică, o persoană sugerând că părea un „lucru bun” înainte de a observa că „o mulțime de lucruri de pe Facebook păreau bune la început”.

Crezi că prietenii tăi ar fi interesați? Împărtășește această poveste!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *